Komenda Powiatowa Policji w Iławie uruchomiła Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP) na Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Umożliwia ona komunikację elektroniczną pomiędzy obywatelem a jednostką administracji publicznej. Skrzynka działa w ramach rządowego projektu e-PUAP, który udostępnia platformę wymiany korespondencji elektronicznej na stronie www.epuap.gov.pl. Portal ten jest nadzorowany przez Ministra Administracji i Cyfryzacji.
W celu złożenia wniosku do Komendy Powiatowej Policji w Iławie konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP.
Profil Komendy Powiatowej Policji w Iławie na platformie ePUAP:
https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/KPPIlawa
Elektroniczna skrzynka podawcza na platformie ePUAP: /KPPIlawa/SkrytkaESP
Zasady korzystania:
W celu złozenia dokumentu elektronicznego do Komendy Powiatowej Policji w Iławie poprzez Elektroniczną Skrzynke Podawczą (ESP) należy
• zalogować się na platformie ePUAP www.epuap.gov.pl, Instrukcja zakładania konta
• w serwisie ePUAP wyszukać profil Komendy Powiatowej Policji w Iławie
• wybrać rodzaj załatwianej sprawy i wypełnić udostępniony formularz oraz podpisać go z użyciem ważnego profilu zaufanego lub przy użyciu ważnego bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy certyfikatu kwalifikowanego.
Można także skorzystać z usługi centralnej pisma ogólnego do podmiotu publicznego, dostępnej dla zalogowanego uzytkownika ePUAP. W tym celu należy:
• zalogować się na platformie ePUAP www.epuap.gov.pl,
• wybrać zakładkę "Katalog Spraw", a następnie "Najnowsze usługi centralne",
• wybrać z listy usługę "Pismo ogólne do podmiotu publicznego",
• wypełnić udostępniony formularz oraz podpisać go z użyciem ważnego profilu zaufanego lub przy użyciu ważnego bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy certyfikatu kwalifikowanego
• należy pamietać aby w polu "Ustaw/Zmień adresata" wpisać Komendę Powiatową Policji w Iławie.
Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do Komendy Powiatowej Policji w Iławie:
• Przekazanie dokumentu poprzez wypełnienie formularza lub dołączenie podpisanego dokumentu poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na platformie ePUAP.
• Dostarczenie dokumentu podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu poprzez pocztę elektroniczną na adres komendant@ilawa.ol.policja.gov.pl. Jednocześnie informujemy, że wysłanie dokumentów tą drogą nie zapewnia uzyskania urzędowego poświadczenia odbioru. Takie poświadczenie można uzyskać przekazując dokument poprzez ePUAP.
• Złożenie dokumentów w godzinach 8.00-15.00 w sekretariacie głównym Komendy Powiatowej Policji w Iławie na następujących nośnikach danych:
a) Pamięć masowa USB
b) Płyta CD-RW
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Komendy Powiatowej Polcji w Iławie:
1. Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes lub profilem zaufanym ePUAP
2. Akceptowalne formaty załaczników to:
- DOC, DOCX, RTF, XLS, XLSX,
- TXT,
- ODT, OTS,
- GIF, TIF, BMP, JPG, PNG
- PDF,
- ZIP
3.Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 5 MB.
4. Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostana rozpatrzone.